Recenzia BLUT AUS NORD – Hallucinogen

18. apríla 2021, pistikpistik, Hudba

BLUT AUS NORD – Hallucinogen

Francúzsko/atmospheric metal

Debemur Morti Productions/2019

Hovorí sa, že už v hudbe bolo toho povedané mnoho, možno všetko. Ja však s tým nesúhlasím. Je pravdou, že vychádza toho veľa a je to často záležitosť, kde si poviete, ale veď to tu už bolo, alebo sú tu tony balastu. Avšak čas od času vyjde vec, ktorá vás presvedčí, že hranice v hudbe neexistujú a stále je možné stvoriť veľkolepý opus, ktorý bortí hranice a ukazuje nám, že kreativita je bezbrehá. Preto na tieto klenoty nesmieme zabudnúť a jeden taký klenot mi ukázal, že stále sa dá natočiť album, ktorý tu jednoducho ešte nebol a ja ho musím predstaviť. Je to opojný halucinogén „Hallucinogen“ od francúzskych mystických okultistov BLUT AUS NORD. Je to paradox, ale ich možno najlepšie album je vlastne najpriamočiarejšie. Čo tým myslím? Predchádzajúce albumy a prevažná časť ich diskografie je plná kozmického mysticizmu, zložitých majestátnych postupov, ktoré často bojujú s temnými komplikovanými zákutiami atypických tónov. Naproti tomu „Hallucinogen“ je neuveriteľne melodické, atmosférické a hlavne monumentálne. Prím hrajú gitary a keď sa naplno využívajú hlavne spodné struny, moje srdiečko musí zaplesať. Album je súboj gitár, prekrásne postupy, do toho opäť množstvo tajomných ozvien a mnohofarebných vokálov, rôzne vychytávky, postupy, netypické prvky. Album chytí aj na prvýkrát, ale čím viac ho počúvate, tak objavujete stále nové a nové veci. BLUT AUS NORD sa stali už za ten čas kultom, ich tvorba je úplne originálna a týmto míľnikom opäť dokázali, že sú majstri svojho remesla. Tieto veľdiela ma vždy presvedčia, že stále je možné stvoriť niečo nové, originálne a hodné úcty.

Pištík 5/5