Film Legenda o lietajúcom Cypriánovi

30. septembra 2022, pistikpistik, Film

Ako o ambiciózny projekt išlo zaiste. Ako to nakoniec dopadlo je diskutabilné. Najväčším problém asi bude ten scenár. Nie som si istý, či je toto práve pridaná hodnota spoločnosti, že aby sa napravil jeden hriešnik, potrebujeme na to desiatky mŕtvych a niekoľko zničených rodín. Ďalší problém je až príliš náhodných stretnutí. A posledná vec, niektoré načrtnuté výborné odbočky, ale nakoniec dovedené do stratena. Viď uvedomelý a nadšený maliar, židovská kniha, a hlavne mních prekladá bibliu a ten rozhovor s biskupom boli výborné momenty. Lenže všetky skončili pomaly skôr ako sa začali. Čiže príbeh nebol nič extra a aj to konečné rozuzlenie, vlastne či prekvapilo, či nie, nakoniec vám to je po toľkých náhodách jedno. A tie pohnútky, vlastne nikdy neboli vysvetlené, prečo začo, z tých flashbackov som moc múdry nebol. Prečo načo začo. Na druhej strane sa mi páčila dobre zachytená potemnelá atmosféra, kulisy, ale aj oblečenie, rekvizity, celé exteriéry aj interiéry boli na slušnej úrovni, páčila sa mi kamera, vlastne ako to bolo nakrútené po formálnej stránke, to bolo aj nadpriemer, minimálne na slovenské pomery. Plus niektorí herci hrali dobre, vid Igona, Javorský, Paulovič, no a bonus samozrejme Kristína Mečko, na ktorú sa dobre dívalo, ale aj sa potvrdilo odveké, kam čert nemôže, pošle ženu. Dávam na hodnotení viac, ako som zamýšľal, pretože nenašiel som tu nijaký výnimočný príbeh, o Cypriánovi viem, že sú legendy ako o bylinkárovi a tiež pijem jeden čaj po ňom pomenovaný a je výborný, avšak obsahovo nič výnimočné. Po formálnej a remeselnej stránke to bolo už na úrovni aj s niektorými skvelými zábleskmi a keďže je to aj slovenské dielko, prižmúrim a pridám bod. Ale myslím, že sa dalo z toho vyťažiť viac

7/10