Založ si blog

Západná Kanada očami Jany Hubinskej v Kysuckej knižnici

Asi len zo dva, tri dni pred uskutočnením tohto zaujímavého stretnutia mi prišiel nenápadný mail z Kysuckej knižnice, že ju 17. Januára navštívi Jana Hubinská a bude rozprávať o svojich zážitkoch z návštevy Kanady. Ja ju poznám, a nebudem asi sám, hlavne zo série Superstar, kde tie začiatky som sledoval a mali niečo do seba. A teraz dilema, lebo streda som dlhšie v práci. Asi nič z toho. Kamarát mi preposlal znova správu a začalo vŕtanie v hlave, že to by bolo rozumné kuknúť. Telefón do knižnice, že dokedy to tak bude, pani ma ubezpečila, že asi to bude určite do konca hodín do siedmej a nevadí, že prídeme neskôr. Takže nastáva zorganizovanie a logistika. V práci maximálne nasadenie, až tesne po piatej som nachystaný, sestra zabezpečila odvoz, pribrali sme kamaráta a smer knižnica. Na začiatok treba teda poznamenať, že kvôli práci sme teda nemohli stihnúť začiatok, prišli sme cca 15 minút po piatej, decentne prešli okolo regálov a nenápadne usadili vzadu. Divákov prišlo pomerne slušne, zhruba zo 60 až 70 nás byť mohlo, takže spokojnosť. Pikoškou je, že mohli ste besedu navštíviť, aj keď nie ste členmi knižnice, my samozrejme sme.

Ešte pár poznámok k miestu konania. Kysucká knižnica v Čadci je pekná budova, i keď vizuálne staršia architektúra, avšak pekná a plní svoj účel. Prebehla aj veľká rekonštrukcia. Zvnútra je prekrásna a je to taký svätostánok pre milovníkov kníh, ale nielen pre nich. Je plne multifunkčná a vlastne aj multimediálna, a plní obrovskú službu pre rozvoj kultúry v Čadci a okolí a vlastne celým Kysuciam. Slúži nielen na vypožičiavanie kníh, ale aj ako oáza pokoja, a tiež uskutočňuje a organizuje mnoho kultúrnych akcií, alebo stretnutí a besied ako je táto.

Pani Hubinská už rozprávala a akurát sme ju zastihli ako hovorila o požiaroch v tamojších oblastiach, kde spomínala, ako ich tam nejako neriešia a nechajú prírodu až si poradí sama. Toto stretnutie, beseda s ňou vlastne bolo nazvané „6000 km západnou Kanadou“ a vlastne to bolo výstižné pomenované. Ľudovo, doslovne by som to nazval vyrozprávaný cestopis. Pútavo nám priblížila svoje cestovanie západnou Kanadou so svojou rodinou. Zaujalo ma mnoho vecí, ako zaznela nečakane Vltava, priblíženie hranice s Aljaškou, ako tá hranica vlastne vyzerá a funguje a aj tamojšie pomery na hranici takých dvoch veľkých štátov, stretnutie s grizlym, (ne)stretnutie s lososmi. Rozprávanie sprevádzali fotky, kde boli fascinujúce napríklad tie rozpadnuté pumpy, ktoré už poznajú riadne vzdialenú minulosť alebo ako ich niektoré poznáme z tých starých filmoch, kontrast s nimi fascinujúca príroda, kde asi najviac dominovali a fascinovali ľadovce. Veselé príhody, napríklad s brazílskou rodinkou alebo opis mesta, ktoré pani Hubinskú fascinuje a tým je Vancouver. Naopak, troška v horšom svetle vykreslené Toronto, ale tak to jednoducho zrejme je. Všetko podané veselým rozprávaním a okorenené príjemným humorom. Nakoniec sa dostalo aj na otázky.

Dve hodinky ubehli a my sme museli utekať. Pani Hubinská na záver sa ešte ochotne pozhovárala a pofotila aj súkromne s divákmi a nakoniec všetci spokojnosť. Bolo to príjemné stretnutie v pohodovej amosfére. Ďakujeme pani Hubinskej, organizátorom, aj Kysuckej knižnici za pekne strávený príjemný večer.

foto: Vlad

odkaz na stránky knižnice s galériou: https://www.kniznica-cadca.sk/o-kniznici/spravy/zapadna-kanada-ocami-jany-hubinskej

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

Ukrajina, vojak

Austrálsky generál pre Pravdu: Ukrajina čelí pochmúrnym scenárom, Západ musí zmeniť ruskú stratégiu

03.05.2024 05:00

Austrálsky generálmajor vo výslužbe Mick Ryan sa nedávno vrátil z cesty po Ukrajine. „Čím dlhšie vojna trvá, tým rýchlejšie sa Rusi učia," vraví.

Moment dopadu balistickej rakety na iracké mesto Erbil

Úder na Sýriu. Izrael zasiahol budovu bezpečnostných síl v Damasku

02.05.2024 23:01, aktualizované: 23:25

Sýrske štátne médiá o údere bezprostredne neinformovali.

ucla

USA: Na univerzite UCLA zadržali najmenej 200 propalestínskych demonštrantov

02.05.2024 22:22

Polícia zlikvidovala barikády a začala vypratávať tábor demonštrantov.

trump

Ďalší útok na Kapitol? Výsledky volieb uznám, len ak budú čestné, uviedol Trump

02.05.2024 21:52

Podobné slová použil aj v rokoch 2016 a 2020.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 120250x
Priemerná čítanosť článkov: 1603x

Autor blogu