Založ si blog

Recenzia BLUT AUS NORD – Hallucinogen

BLUT AUS NORD – Hallucinogen

Francúzsko/atmospheric metal

Debemur Morti Productions/2019

Hovorí sa, že už v hudbe bolo toho povedané mnoho, možno všetko. Ja však s tým nesúhlasím. Je pravdou, že vychádza toho veľa a je to často záležitosť, kde si poviete, ale veď to tu už bolo, alebo sú tu tony balastu. Avšak čas od času vyjde vec, ktorá vás presvedčí, že hranice v hudbe neexistujú a stále je možné stvoriť veľkolepý opus, ktorý bortí hranice a ukazuje nám, že kreativita je bezbrehá. Preto na tieto klenoty nesmieme zabudnúť a jeden taký klenot mi ukázal, že stále sa dá natočiť album, ktorý tu jednoducho ešte nebol a ja ho musím predstaviť. Je to opojný halucinogén „Hallucinogen“ od francúzskych mystických okultistov BLUT AUS NORD. Je to paradox, ale ich možno najlepšie album je vlastne najpriamočiarejšie. Čo tým myslím? Predchádzajúce albumy a prevažná časť ich diskografie je plná kozmického mysticizmu, zložitých majestátnych postupov, ktoré často bojujú s temnými komplikovanými zákutiami atypických tónov. Naproti tomu „Hallucinogen“ je neuveriteľne melodické, atmosférické a hlavne monumentálne. Prím hrajú gitary a keď sa naplno využívajú hlavne spodné struny, moje srdiečko musí zaplesať. Album je súboj gitár, prekrásne postupy, do toho opäť množstvo tajomných ozvien a mnohofarebných vokálov, rôzne vychytávky, postupy, netypické prvky. Album chytí aj na prvýkrát, ale čím viac ho počúvate, tak objavujete stále nové a nové veci. BLUT AUS NORD sa stali už za ten čas kultom, ich tvorba je úplne originálna a týmto míľnikom opäť dokázali, že sú majstri svojho remesla. Tieto veľdiela ma vždy presvedčia, že stále je možné stvoriť niečo nové, originálne a hodné úcty.

Pištík 5/5

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

One Rode To Asa Bay

23.02.2024

Netajím sa tým, že švédski Bathory sú mojou najobľúbenejšou kapelou a album „Under The Sign Of The Black Mark“ považujem za vrchol v hudbe ako takej a asi už nebude možné natočiť lepšiu dosku. Všetko to u mňa začalo v dobe zlatých 90s, ktorá spočívala v troška zložitejšom hľadaní hudby, lebo nebol net, youtube, teda ani voľné sťahovanie, ale iba kazety, [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 74
Celková čítanosť: 117222x
Priemerná čítanosť článkov: 1584x

Autor blogu