Recenzia BLUT AUS NORD – Hallucinogen

BLUT AUS NORD – Hallucinogen

Francúzsko/atmospheric metal

Debemur Morti Productions/2019

Hovorí sa, že už v hudbe bolo toho povedané mnoho, možno všetko. Ja však s tým nesúhlasím. Je pravdou, že vychádza toho veľa a je to často záležitosť, kde si poviete, ale veď to tu už bolo, alebo sú tu tony balastu. Avšak čas od času vyjde vec, ktorá vás presvedčí, že hranice v hudbe neexistujú a stále je možné stvoriť veľkolepý opus, ktorý bortí hranice a ukazuje nám, že kreativita je bezbrehá. Preto na tieto klenoty nesmieme zabudnúť a jeden taký klenot mi ukázal, že stále sa dá natočiť album, ktorý tu jednoducho ešte nebol a ja ho musím predstaviť. Je to opojný halucinogén „Hallucinogen“ od francúzskych mystických okultistov BLUT AUS NORD. Je to paradox, ale ich možno najlepšie album je vlastne najpriamočiarejšie. Čo tým myslím? Predchádzajúce albumy a prevažná časť ich diskografie je plná kozmického mysticizmu, zložitých majestátnych postupov, ktoré často bojujú s temnými komplikovanými zákutiami atypických tónov. Naproti tomu „Hallucinogen“ je neuveriteľne melodické, atmosférické a hlavne monumentálne. Prím hrajú gitary a keď sa naplno využívajú hlavne spodné struny, moje srdiečko musí zaplesať. Album je súboj gitár, prekrásne postupy, do toho opäť množstvo tajomných ozvien a mnohofarebných vokálov, rôzne vychytávky, postupy, netypické prvky. Album chytí aj na prvýkrát, ale čím viac ho počúvate, tak objavujete stále nové a nové veci. BLUT AUS NORD sa stali už za ten čas kultom, ich tvorba je úplne originálna a týmto míľnikom opäť dokázali, že sú majstri svojho remesla. Tieto veľdiela ma vždy presvedčia, že stále je možné stvoriť niečo nové, originálne a hodné úcty.

Pištík 5/5

Recenzia ULVER – Drone Activity + stručný náhľad do histórie kapely

04.04.2021

ULVER – Drone Activity Nórsko/elektro House Of Mythology, 2019 Keďže sa mi nepodarilo do časáku, ktorého prispievam pretlačiť recenziu na toto nevšedné album, tak ju nakoniec spíšem tu, pretože je škoda ho opomenúť. Čo si budeme hovoriť, samotní ULVER ako kapela sú nezmari, toľko štýlových kotrmelcov za svoju kariéru moc kapiel nedá. Začať ako black metalová kapela [...]

Mária Kolíková

Kolíková pri počte obvinených v kolúznej väzbe nehovorí celkom pravdu

17.05.2021 19:14