Založ si blog

TOP 10 alebo čo máme radi vo svete hudby

Keďže máme koniec prvého polroku 2021, mali by sme si dať top 10 počúvaných albumov s decentným zhodnotením. Je to také zhrnutie obľúbenosti, ktoré sa samozrejme môže časom meniť, každopádne prvé miesto je jasné.

1. BATHORY – Under The Sign Of The Black Mark (za dokonalosť a najlepšiu nahrávku histórie, ktorá sa už nedá prekonať, možnosti sa vyčerpali, viď „Enter The Eternal Fire“)

2. TYPE O NEGATIVE – World Coming Down (za ich najsmutnejšie a najťažšie album, za zhudobnenie Peterovej bolesti, títo chlapci boli strašne sympatickí a úprimní a byť dievčaťom na stene všade sú plagátiky Peteho, ale určite by som nebola sama)

3. MOONSPELL – The Butterfly Effect (za neskutočnú odvahu natočiť techno brutalitku, kde sa treštia skladby o seba a vlastne fungujú ako „Butterfly Fx“, hitovú, ktorú načrú, že sa moc podobá na MARYLIN MANSON, „Can´t Bee“, ktorá by mohla pokojne hrať v rádiu vedľa U2, ktorý je vlastne tiež ich inšpiráciou, Fernando vychvaľoval „Achtung Baby“ a po nej ide „Lustmord“, kde už to brutálnejšie asi nejde)

4. VANGELIS – El Greco (za náladu a dych niečoho medzi chladnými múrmi stredoveku s výhľadom na novovek, menej známe album maestra, pretože tí poznajú hlavne Dobytie raja, budú prekvapení vyznením tohto majstrovského kúsku)

5. MALOKARPATAN – Nordkarpatenland (musím dať aj nejakých našincov a nevedel som sa rozhodnúť medzi nimi a tiež fenomenálnymi KROLOK, ale táto nahrávka je neskutočná. Novinka „Krupinské ohne“ sú tiež kvalita, ale predošlou nahrávkou „Nordkarpatenland“ dali jasne najavo, že sa dá nahrať famózna zmes blackthrashu s heavy nábojom a slovenskou rozprávkovou lyrikou, viď „“Zasa si veze synáček tatka domú, ako sviňu k masárovi““ ako začína epický príbeh „Ked starého Bartolína ze šenku na táčkach zvážali“. Pozor, to nie sú rozprávky o princeznách a princoch, to sú tie pravé slovenské, plné čárov a mágov)

6. TORR – Tanec Svatého Víta (za odvahu len s niečím takým prísť a na krst si pozvať chlapcov z LUNETIC. Pochybujem, že sa dnes k nemu kapela priznáva a už úplne pochybujem, že niečo hrá naživo, keďže česká metalová legenda nahrala techno rockové album plné vypaľovačiek a hitov. Podľa mňa kult s neuveriteľne premakanými textami, ktorým krásne rozumieť)

7. LANA DEL REY – Born To Die (za pop tisícročia, ktorý už Lana nikdy neprekonala, za zasnený krásny hlas, neobyčajné aranžmány a americký sen v Hollywoode, dokonalý pop)

8. ZUZKA SMATANOVÁ – Svet Mi Stúpil Na Nohu (za najlepšiu slovenskú speváčku, ktorá nahrala nádherný pesničkársky album, neviem prečo, ale mám pocit, že anglicky spievané skladby jej idú lepšie ako slovenské, čo krásne predviedla na druhej polovici dvojalba „Gemini, škoda, že od „Gemini“ akosi nie a nie nadviazať na tieto famózne časy, aj keď stále si drží kvalitu)

9. ANATHEMA – Judgement (za zhudobnenie melanchólie a krásna ukážka, ako má znieť ľahké rockové a zadumané rockové album zároveň)

10. ULVER – Perdition City (za…, ja viem, musí tu byť niečo z Nórska, ale budem zatratený, že to nebude black metal, aj keď ULVER vlastne chvíľu black metalom boli, na ich surovom (Nattens Madrigal“, kto si ho obľúbil, musel byť zaskočený hudbou k neexistujúcemu filmu „Perdition City“ a buď ho budete nenávidieť alebo milovať. U mňa je to jasné, rôzne elektro mašinky, klavír, saxofón, a nálady, kde sedíte v taxíku a nechce sa vám vystúpiť, ale iba poviete šoférovi až blúdite a pozorujete nočné svetlá neznámeho mesta, prevratné album vďaka ktorému som pochopil, že elektrika nemusí byť hudbe na škodu a dá sa zhrnúť názvom skladby z albumu „The Future Sound Of Music)

– bonus: ROTTING CHRIST – Rituals (toto album ma presvedčilo, že sa stále dá nahrať niečo, kde si poviete, že tu už zábava končí. Album je silno magické, samotná hudba je prevratná a lyrická stránka je veľmi zaujímavá, keďže každá skladba pojednáva o určitom náboženstve a jeho aspektoch či rituáloch, respektíve mágii. Prazvláštne album, ktoré sa vymyká bežným zásadam konzumu. Keď vypočujete skladbu „Devadevam“, tak pochopíte)

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119556x
Priemerná čítanosť článkov: 1594x

Autor blogu