Založ si blog

Edera, nostalgia, spomienky a nezabudnuteľná znelka

Začiatkom zlatých deväťdesiatych prišli na náš trh hladný po všetkom novom telenovely, ženské seriály či vlastne televízna vata. Väčšina sa síce trafila do ženského vkusu, väčšina bola nevalnej kvality a skôr kazila ten vkus, či bola fakt vlastne o ničom. Tie šablóny boli na jedno kopyto a ak ste nevideli desať častí, v jedenástej ste vlastne prišli na to, že ste o nič neprišli. Ale jedna sa úplne vymykala spomedzi ostatných.

Pamätáte? Ako decko som to tajne sledoval, lebo pozerať telenovely bol u mužského pohlavia brané ako spoločenský poklesok a mohlo to poškodiť kádrový profil medzi rovesníkmi. Neviem prečo ma to tak bralo. Možno, že to malo takú tú taliansku estetiku, možno aj tým, že to bol skôr seriál ako telenovela, malo to určitú úroveň, vášeň, výpravu, príbeh. Nebolo to prehrávané, trápne ani naivné. Možno to bolo tým talianskym štýlom, lebo tam boli emócie, vášeň, jemné erotično (tú čiernovlasú elegantnú herečku s uhrančivými očami nemožno zabudnúť). A keď vás nezaujme nič z tohto, tak minimálne úvodná znelka s prekrásnym snovým hitom Amadea Minghi – Ricordi Del Cuore. Nikdy nezabudnem, aký som bol šťastný, keď sa objavil pred rokmi na youtube. Toto video obsahuje aj zábery zo seriálu a celú skladbu.

Boli to krásne časy čakať hlavne na tú krááásnu znelku, jednoducho zlaté deväťdesiate. Samotný seriál márne zháňam v našom dabingu, v origináli už som objavil, ale počkám, raz ho snáď nejaký dobrý človek zverejní. Takže zatiaľ len takáto decentné pripomenutie a troška nostalgie na večer.

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119587x
Priemerná čítanosť článkov: 1594x

Autor blogu