Založ si blog

Príde mašina LAIBACH

Keď som sa dočítal, že slovinskí LAIBACH vystúpia v Kyjeve, zamrazilo ma. Príjemne. Bolo to taká kombinácia obdivu a rešpektu a vlastne kto iný by mal byť prvý od napadnutia, než títo fenomenálni provokatéri, ktorí už nejaké skúsenosti s totalitami majú. Ich koncerty sú vždy mimoriadny multimediálny zážitok a inak to nebude ani teraz. 31. marca teda sa zrejme bude konať koncert roka a tak malá ukážka, ako to môže vyzerať. Treba podotknúť, že výťažok pôjde charite na Ukrajine.

Je to kolaborácia s kapelou SIDDHARTA, skladba „B Maschina“ je famózne otvorenie (a jedna z mojich najobľúbenejších) z podľa mňa málo doceneného zásadného albumu „WAT“, údajne We Are Time. Ale dá sa to aj interpetovať aj ako War Against Terorism, čo bude odkaz Rusku. Tu hlavne vidno charizmatický prejav Milana Frasa, ktorý nemá obdoby. Dúfam, že z neho zahrajú viac, ako je obvyklé, pretože tá kombinácia minimalistického techna, ornamentálnej pompézy a deklamovanie nadčasových lyrických tém tam bude potrebné. A že v Kyjeve bude on i celá kapela v životnej forme, o tom sa nedá pochybovať. Malá ukážka z ich posledného vystúpenia v televízii.

Bude to hudobná udalosť roka.

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119370x
Priemerná čítanosť článkov: 1592x

Autor blogu