Založ si blog

Igor Matovič v Čadci očami nezaujatého diváka

Neviem, či som použil dobre slovo „nezaujatý“, ale je to myslené tak, že som tam bol hlavne iba zo zvedavosti. Na úvod teda treba povedať, že nie som volič, ani sympatizant Igora Matoviča, jeho pôsobenie v politike hodnotím nie príliš pozitívne, dokonca sa mu podarilo niekedy pohnúť aj spoločnosťou a to skôr negatívne. Momentálne chodí po Slovensku na stretnutia s ľuďmi po Slovensku, s prívlastkom „bez ochranky“ a že môže tam prísť hocikto a hocičo mu povedať. No a videl som pozvanie na akciu, ktorá sa konala v Čadci o 19:00. Určite som nemal v pláne vylievať si srdce, ani vyjadrovať nesúhlas, ale fakt ma premohla zvedavosť, aké to bude. Čiže s jedným kamarátom sme sa vybrali kuknúť. Nie som priamo z Čadca, ale mám to kúsok, tak chcel som ho vidieť aj naživo, veď prečo nie. Lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť.

Najprv ešte uvediem nejaké širšie skutočnosti. Na Kysuce ísť robiť politiku je také všelijaké. Máme všetky predpoklady byť hladovou dolinou, ale nedeje sa to. Vždy nás držala nad vodou práca, teda zamestnanosť, respektíve, kto chce pracovať, tak prácu si nájde a to hlavne vďaka veľkým fabrikám INA (Schaeffler) a KIA, ďalším stredným podnikom, dá sa pracovať v neďalekom Česku, zväčša v stavebníctve či na cestách, kedysi veľa ľudí pracovalo v tamojších baniach. Taktiež sa dosť buduje obchvat Čadce, premostenie Kysuckého Nového Mesta, prednedávnom smer Čechy a Skalité. Roboty je tu relatívne dosť, príležitostí primerane, aj dediny sú tu na slovenské pomery relatívne na tom dobre. A preto je záhadou, že odjakživa sú to bašty skôr autoritatívnych predsedov, v zlatých 90s boli Kysuce baštou HZDS, neskôr aj SNS, potom všetkých voličov prebral SMER. Preto príchod Igora Matoviča môže spôsobiť celkom vášne. A čo sledujem okolie, príliš fanúšikov tu nemá, pred troma rokmi áno, dnes už ich bude výrazne menej.

Stretnutie s občanmi sa uskutočnilo v Dome kultúry v Čadci, v kinosále. Síce zvonka budova, aj okolité Matičné námestie pôsobí troška starším dojmom, vnútri je to krásne a kinosála je fakt pekná a dovolím si povedať aj vkusne moderná. Igor Matovič mal predtým podobné stretnutie o tuším 16:00 aj v Kysuci (mesto Kysucké Nové Mesto), ale prišiel načas. Prišli sme asi 20 minút pred začatím, moc ľudí tam nebolo. Vyšli sme hore a prišli horným vchodom. Fakt žiadna ochranka, nič. Normálne sme si sadli bokom hore. Postupne sa sála zaplnila do polovice, Igor Matovič prišiel niečo po devätnástej, za potlesku aj pískotu, čo sa dalo čakať, žiaden politik nie je populárny na sto percent. Spočiatku tam nepríjemne a vulgárne robili hluk a bodrel dvaja provokatéri, ktorí že vraj boli už aj v Kysuci a teda neboli z Čadce ani okolia. Práveže jedného z nich spoznávam z videí, keď tuším po Martine a okolí chodila partia šialencov a napádali očkovacie centrá. On tam bol v jednej dedine a stále sa oháňal nejakým papierom a ústavou a že má právne vedomie a podobné tie šialenosti, niečo ako Občiansky tribunál, teda buď duševne narušení, alebo platení provokatéri. Neviem čo je horšie. Ostatní ľudia boli relatívne kultivovaní, samozrejme vyjadrovali aj nesúhlas, bolo mnoho kritiky, ale aj potlesk. Ľudia postupne kládli otázky, niektoré troška pristrihnuté, niektoré zbytočné, niektoré dobré. Páčil sa mi ten jeden chalan, ktorý poukázal na nedobudovanú cestu do Žiliny, čo je asi momentálne najväčší problém Kysúc a to hlavne cesta z Čadce do Žiliny, ktorá jednoducho je extrémne preťažená, pribúdajú nehody a časové zdržania. Tiež niektorí dávali otázky ohľadom korupcie a tu sa dostávame k tomu, že ľudia tak naučili. Prečo ste nepodali oznámenie, odznelo. Viem, že sa to hovorí jednoducho, ale tu majú určitý podiel viny aj ľudia, asi to takto Matovič nemyslel, ale v podstate tak som si to premenil na drobné a je v tom niečo pravdy. Pri sebe mal poslancov pána Šipoša, ktorý bol na počudovanie naživo celkom sympatický (príjemne rozprával a vystupoval) a pani poslankyňu Kaveckú. Takto nejako to prebiehalo. Na kysucké pomery, a to že sme bašta SMERu to bolo relatívne kultivované, až som prekvapený. Sedel som úplne hore, tak nepočul som, čo sa kričalo dole, ale ľudia dávali relatívne otázky bez urážok, a nebolo to nejaké peklo. A k osobe a vystupovaniu pána Matoviča. Celkom ma prekvapil. Fakt nie som jeho sympatizant, ale zväčša nehovoril mimo, niekedy dokonca aj dobre a k veci. Samozrejme neodpustil si klasické jeho mantry ako 12 rokov zlodejiny SMERU a HLASU, najviac to schytal samozrejme pán Sulík, lebo čo sa nepodarilo, to blokovala SAS. Ako ináč. Dve hodiny ubehli relatívne rýchlo, po skončení sa celkom ľudí zbehlo k nemu, lebo bolo sľúbené, že sa pozrie na facebook, pretože niektorí mladí tvrdili, že im nejde komentovať, on hovoril, že by to malo byť v poriadku, ale že sa na to spoločne pozrú po vystúpení. My sme však museli na spoj.

No a aké mám dojmy. Fakt nie som jeho fanúšik ale aj prekvapil. Že sa fakt nebál medzi ľudí. Fakt tam neboli žiadne gorily, dobre, možno nejakí v civile, ale normálne prišiel verejným vchodom, pri ňom nebol nik, pán poslanec Šípoš chodil normále sám pomedzi nás, ako vážne to bolo prekvapenie. Tí dvaja provokatéri vpredu hovorili fakt škaredo, a nik ich nevyviedol a pán Matovič aj od ľudí si musel vypočuť aj tykanie a ostrejšie veci, ale nebál sa a niekedy aj pohotovo zareagoval. Boli tam aj z ĽSNS a pán Drozd mu kládol otázky a tiež to bolo relatívne v pohode, aj keď niektorí samozrejme mali ostrejšie pripomienky. Celé to však bolo v rámci nejakých politických mantinelov a Čadca prekvapila, že sa to zaobišlo bez vyloženej hanby a nakoniec to bolo v pohode. Ja som si vypočul ľudí, reakcie ľudí, videl som Igora Matoviča a jeho vystúpenie naživo, a nie, nestane sa zo mňa jeho volič, ale neviem prečo tento jeho krok vystupovať tak blízko ľudí je mi aj sympatický a myslím, že aj jeho dobrý predvolebný marketingový ťah.

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119603x
Priemerná čítanosť článkov: 1595x

Autor blogu