Založ si blog

Ako to chodí v zahraničnej politike

Minule som písal, že je dobré pozrieť si seriál Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére pred voľbami, pretože je očividne aktuálny asi v akejkoľvek dobe. No ale keďže on nepribližoval ako to chodí len na domácej scéne, ale aj tej zahraničnej, tak si pripomenieme jeho vizionársky kúsok, kde tak krásne opísal Európsku úniu. Áno, je nám jasné, že je potrebná, ale keď ten sir Humphrey to tak sarkasticky zhodnotil. Aktuálne aj po rokoch.

No a keďže tu máme množstvo expertov na zahraničnú politiku, nikto nám ju nepriblíži lepšie ako tento seriál. Keď začne to peklo „Približte mi to“ a „Východojemenská ľudovodemokratická repulika“, reálnejšie podať to už nejde. Malá ukážka a len dodám, že takto sa to robí.

Fakt by bolo dobré ho uviesť ako takú retro chuťovku, aby aj ľudia pochopili.

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

brazília, záplavy

Počet obetí záplav na juhu Brazílie stúpol už na najmenej 75

06.05.2024 08:32

Ďalších 103 osôb je nezvestných. Záplavy po sebe zanechali rozsiahlu skazu.

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: ISW: Ukrajine nestačí 'aktívna obrana'. Demokratický líder pripustil, že USA budú musieť poslať proti Rusku vojakov

06.05.2024 06:45, aktualizované: 09:17

Ak bude mať Rusko počas celého roku 2024 v bojoch na Ukrajine celoplošnú iniciatívu, môže mu to priniesť viaceré výhody, upozorňuje ISW.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 120508x
Priemerná čítanosť článkov: 1607x

Autor blogu