Založ si blog

Ikarův pád / Tažní ptáci

Pád ako istota /Ikarov pád/
Film má obrovský prínos,   že poukazuje na obrovský   problém v spoločnosti,   ktorý ostáva tak trocha   nepovšimnutý, alebo lepšie   to povedať takto, ľudia si   ho často nechcú všímať.   Na druhej strane tu vidno, kde   sa spoločenské pitie   posunulo. Keby dnes išiel na   liečenie každý s takým   pitím ako p. Kára, tak tu   máme poloprázdne ulice. Mne   prišiel skôr ako pijan.   Večer zahral, dal si nejaké   drinky, dnes štandard. Ráno   ho vôbec netriaslo a ešte   čistil boty. V skutočnosti   alkoholik už o piatej ráno   dvoma rukami pije dvojdecko,   lebo jednou rukou by sa   netrafil do krku. O siedmej si   dá druhú a po výdatných   raňajkách ide vysmiaty do   obchodu kúpiť si svačinku.   Toto nepíšem vôbec ako   vtip, iróniu, toto je   realita. Sám viem sám na   sebe, čo je boj s alkoholom a   v dnešných časoch je to   horšie, lebo ľudia pijú   hlavne, aby zabudli a nemali   bolesť, hlavne na duši.   Alkohol to poskytne a výmenou   za chvíľkové šťastie je   to najhoršie peklo, aké si   človek dokáže predstaviť.   Kedysi sa vedeli dať ľudia   dokopy skôr, lebo pili skôr   od veselosti a šťastia, moc   im nechýbalo, každý mal   babu, dom, deti, čo viac   trebalo. Tiež som bol   zarazený, keď tá jeho   frajerka videla p. Káru, a   hovorí, to tak strašne   vyzerá stále. No ja som v   čakárni videl iné stavy a   tu pán Kára vyzeral doslova   ako štramák. Film mal   kvality, osobne ma však   nebavil a niektoré veci som   nechápal, ale ako hovorím,   jeho najväčšie pozitívum   je poukazovanie na   najväčšiu a   najzákernejšiu chorobu   ľudstva. P.S. v dnešných   slobodných časoch by som   povedal ešte   rozšírenejšia. Pije sa   možno menej ako kedysi, ale   problém má čoraz viac   ľudí. A v dnešných dobách   lockdownov, karantén, zákazu   vychádzania sa to extrémne   zhoršuje, hovoria to   psychiatri, bežní ľudia a   aj štatistiky predaja   alkoholu v obchodoch, 6/10

Nelietame, ležíme /Tažní ptáci/
Malo ísť o voľné pokračovanie Ikarovho pádu,   ale príde mi to celé akési rozorvané. Strašne   veľa vecí ma zarazilo a preto radšej SPOILER.   Manželka namiesto toho, aby konečne po   útrapách bola hrdá na muža, že sa odhodlal k   tak ťažkej veci, si radšej nájde iného.   Ďalej mnoho postáv mi tu prišlo iritujúcich a   to hlavne Fendrych, ktorý skôr ako na   protialkoholické liečenie patril na psychiatriu.   Zobrazenie režimu je asi verné. Niektoré   vzťahy naopak zaujímavé a postavy tiež   niektoré sympatické, hlavne ten doktor, čo sa s   nimi lieči. Kto vie, či to v tých ústavoch   funguje aj dnes stále tak, avšak jedno je isté,   ľudí menej nebude, ten Démon je všade. 6/10

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

Policajná eskorta / Policajné auto / Polícia /

Polícia preveruje bombovú hrozbu na súdoch

29.04.2024 09:14

Oznamovateľ nešpecifikoval konkrétny súd.

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119949x
Priemerná čítanosť článkov: 1599x

Autor blogu