Založ si blog

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú knižnicu som spomínal už minule v blogu o návšteve pani Hubinskej, tak len pripomínam, že ide o výnimočné stredisko kultúry na Kysuciach. Akcie sú tu vždy na úrovni. V skratke prečo je pre mňa Braňo Jobus výnimočný som už opísal inde a tak to uvediem aj tu.

Spevák, hudobník, spisovateľ, herec. Mňa však hlavne inšpiroval v inom. Kedysi dávno som zachytil s ním rozhovor, ako hovorí o abstinencii a ako vďaka nej našiel šťastie a slobodu. Hovoril ako sa krásne dá žiť, tvoriť, pracovať, ale aj robiť kariéra hudobníka bez pitia a ako tým, že prestal piť, začal si plniť všetky sny. Mne sa to akosi zavŕtalo do hlavy a ako časom rástli moje problémy s pitím, stále mi tie slová prichádzali na myseľ častejšie. Aj on bol jedným z dôvodov prečo som prestal piť, jednoduchý príklad a stačil na to jeden rozhovor v telke. Pozrel som si vtedy aj iné rozhovory a výsledok je už tri a pol ročná abstinencia a život krajší a šťastnejší ako kedykoľvek predtým. Nikdy by som už nemenil.

Akcia sa konala piateho marca v dopoludňajších hodinách. Dorazili sme s kamarátom akurát a usadili sme sa nenápadne v pozadí. Ten čas konania bol preto, že primárne to bolo určené pre školákov, keďže išlo najmä o prestavenie jeho kníh a literárnej tvorby, ktorá je určená hlavne pre deti, ale nájsť sa v nej môžu aj dospelí. Ako hovorí, jeho knihy sú pre všetkých. Začal ako pred devätnástimi rokmi začal abstinovať a odvtedy si plní sny. A jedným z nich je písanie kníh. Krásne teda opísal, čo ho k tom viedlo, o čom sú a prečo práve predovšetkým pre deti. Čo nájdeme v jeho knihách, o jednotlivých postavách, kde asi najznámejším je Muflón Ancijáš a ako prebieha jeho tvorba, samotné písanie a čo nás čaká v jeho knihách v budúcnosti. Jeho dielo je rozsiahle, dnes už vyše dvadsať kníh. Rozprávanie bolo obohatené aj o hudobnú tvorbu, zahral zopár pesničiek, kde vynikol hlavne jeho duet s manželkou Lenkou „Uspávanka“, ktorá je krásnou piesňou. Prišlo aj na zaujímavé otázky detí. Poslednú skladbu dal už takú dravejšiu vypaľovačku, ktorú odohral na doma robenom nástroji z rýľa. Tu mi utkvela v pamäti príhoda, ktorú spomínal, že keď ten nástroj robil, tak tam bol nalepený papierik a zrejme kolega mu hovorí, že podľa toho má ladiť? A on že nie, že to je cenovka, len ju ešte nedal dole.

Bolo to úžasná besiedka, prehodili sme aj spolu pár slov, poďakoval som sa mu, že je obrovským príkladom a vzorom v abstinencii a nakoniec sme si dali aj spoločné foto na pamiatku. Perfektná akcia a vďaka všetkým za možnosť takéhoto výnimočného podujatia.

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

One Rode To Asa Bay

23.02.2024

Netajím sa tým, že švédski Bathory sú mojou najobľúbenejšou kapelou a album „Under The Sign Of The Black Mark“ považujem za vrchol v hudbe ako takej a asi už nebude možné natočiť lepšiu dosku. Všetko to u mňa začalo v dobe zlatých 90s, ktorá spočívala v troška zložitejšom hľadaní hudby, lebo nebol net, youtube, teda ani voľné sťahovanie, ale iba kazety, [...]

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 119757x
Priemerná čítanosť článkov: 1597x

Autor blogu