Založ si blog

Film 28 dní

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém tu už bol. Pri súdnych nariadeniach som pomerne skeptický, pretože kľúčom k úspešnej abstinencii je, že človek sám musí chcieť. Prvý a najpodstatnejší krok. Môžete dohovárať, vyhrážať, aj po dobrom, aj po zlom, ak človek sám nechce, tak je tam veľmi malá šanca na úspech, aj keď nádej zomiera posledná a možno po ochutnaní triezveho života človek dostane chuť znova žiť. Ono najkrajšie opojenie je triezvosť. Vo filme ten okamih nastáva, keď jej hrozí basa a ona mu hovorí, že nechce umrieť. Ten strach z abstinenčných príznakov, ktoré nakoniec ani nemusia prísť je desivý. Tu tiež bolo krásne vidno ten nepokoj a tras po nociach. To bývava, ale to prejde. Len vydržať. Ak príde za vami kamoš, či partner a ponúkne vás alkoholom, nechcete. Ak bude neodbytný, vy musíte byť tiež a ak si to nedá vysvetliť, je najlepšie takých ľudí vytesniť zo života. Celkovo je film braný skôr ako komédia, tá cesta k triezvosti niekedy môže vyzerať úplne ináč, ten Hollywood je z toho cítiť a aj metódy v štátoch budú asi iné ako u nás. Nakoniec ale zas nebol zlý a dal sa pozrieť. Každopádne niektoré veci mi vadili, vypichnem asi najviac, príliš sa v tých terapiách obracali do minulosti, áno aj to je potrebné a žiaduce, ale akoby zabúdali na budúcnosť a prítomnosť. Ono je dosť potrebné sa zaoberať aj momentom tu a teraz a aj tým, čo budem mať ďalej v pláne, aspoň v náčrtoch. A úplne som nepochopil postavu toho športovca. Ostatné postavy mali nejaký príbeh a charakter, ale jeho príbehová linka úplne vyrušovala a narúčala prirodzený chod filmu. Na snímok som zaznamenal mnoho bolo kritických hlasov, že skončil nejako príliš happy, ale ja myslím, že ten záver je krásny, myslím to posledné stretnutie v predajni, že ak sa dostaví abstinencia, tak sa dostaví aj šťastie aj za cenu toho, že vám môže zvädnúť kvetinka. Ale to sú tie bežné starosti, ktoré život jednoducho pripraví.

Hodnotenie: 7/10

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

One Rode To Asa Bay

23.02.2024

Netajím sa tým, že švédski Bathory sú mojou najobľúbenejšou kapelou a album „Under The Sign Of The Black Mark“ považujem za vrchol v hudbe ako takej a asi už nebude možné natočiť lepšiu dosku. Všetko to u mňa začalo v dobe zlatých 90s, ktorá spočívala v troška zložitejšom hľadaní hudby, lebo nebol net, youtube, teda ani voľné sťahovanie, ale iba kazety, [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 120009x
Priemerná čítanosť článkov: 1600x

Autor blogu