Založ si blog

Recenzia RAISON D´ETRE – Daemonum + Deamoniacum

RAISON D´ETRE – Daemonum + Daemoniacum

Švédsko/dark ambient/industrial

Cyclic Law/2021

Sú hudobné telesá, ktoré sú neobyčajné. A svojim spôsobom menia tvar hudby a píšu jej dejiny. A sú hudobné telesá, kde ide akýkoľvek vtip či zábava bokom. A toto všetko predstavuje švédsky fenomén RAISON D´ETRE. Je zhudobnením prazvláštnych pocitov, ktoré vyjadrujú niečo zvláštne. Bežní ľudia cítia beznádej, temnotu či ničotu. To som pociťoval, keď som si zohnal ich debutovú kazetu „Prospectus I“ a všetko bolo dokonané fenomenálnym „The Empty Hollow Unfolds“, ktoré uzrelo svetlo sveta na prelome tisícročí a predpovedalo neistotu, beznádej a tmu. To album jasne ukázalo, ako sa tvorí soundtrack k vyľudnenej pustatine, ste sám na pahorku a vidíte prázdnotu a ničotu. A ste stále sám. Skľučujúce kvílivé tóny a zvuky, ktoré akoby neboli ani z našich svetov a pripravovali nás na príchod apokalypsy. Hlavne vrchol v podobe „The Hidden Hallows“ jasne naznačil, že hudba nie je len o veselosti. Zabudnite. Toto je rituál a vzývanie besov v jednom. Plechové ozveny a bolestivé kvílenie trhajú uši a sme v neistote. Toto dielo má čestné miesto medzi top nahrávkami temného ambientu a industriálu. Oni sú takými kráľmi v danom hudobnom štýle. Boli nimi aj pod legendárnym labelom Cold Meat Industry, ktorý formoval hudobný vkus pre pokročilých a udával tempo. A mal pod sebou top kone podobne šialenej muziky. Škoda ho. Avšak RAISON D´ETRE je tu stále a aj dnes nás oblažuje novinkou, rovno dvoj-albumom. To čo som písal doteraz, spĺňa aj toto dielo. Záhrobné ozveny, rituálne pazvuky, chorobná a temná atmosféra. Touto recenziou som len chcel spomenúť legendu a oceniť jej prínos a aj pochváliť novinku, ktorá pokračuje v jasne naznačenej ceste a pritom sa svojim spôsobom vyvíja. Hudba nie je len o chytľavosti a dobrej nálade. Musia niekedy aj vyjsť nahrávky, ktoré nám ukážu realitu. Nie. Nemyslite si, že poslucháči tohto fenoménu žijú v jaskyni a nikdy neprehovoria s človekom. Mám rád aj skvelý pop. A žijem normálne. Ale táto hudba je zvláštnym fenoménom, kde musíte oceniť jej unikátnu atmosféru a uznať majstrovi autorovi, že s náladami to vie. RAISON D´ETRE sú už legenda a fenomén a novinkou to stále dokazujú. A áno, tú už idú žarty bokom.

4,5/5

Film 28 dní

06.04.2024

Ja som to dal aj bez liečenia, ide to v pohode, takže nevidím presne do zákulisia podobných zariadení, ale o nastolení abstinencie a jej ďalšieho priebehu som niečo zažil. Ale iba čisto moje subjektívne postrehy. Do podobných zariadení idú už skôr už slušne rozbití ľudia, ona ešte vyzerala, že ju to baví a užíva si to, i keď to nič nemení na fakte, že problém [...]

Braňo Jobus v Kysuckej knižnici

17.03.2024

Na Jednotke vyšiel diel Opri sa o mňa s Braňom Jobusom. Vynikajúci, mimochodom. A tam bolo prezentované, že budú besedy v knižniciach. Predtým mi kamoš poslal plagát, že Braňo Jobus navštívi Kysuckú knižnicu a tak nebolo o čom. Toto si nemôžem nechať ujsť. Podarilo sa mi vybaviť voľno v robote, využívam to iba vo výnimočných prípadoch a tento to bol. Kysuckú [...]

Under The Gun

27.02.2024

Mojim prvým stretom s touto legendou bol paradoxne ich výber, a aj keď ja osobne nie som fanúšik best offiek, „A Slight Case Of Overbombing“ je úžasný a má svoje špecifiká. Nie je to taký ten klasický výber, že dáme tam desať top skladieb kariéry a dva živáky a hotovo. Tu Eldritch a spol. nám naservírovali rôzne verzie ich zásadných hitov, modernizovanú [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 75
Celková čítanosť: 120147x
Priemerná čítanosť článkov: 1602x

Autor blogu