Založ si blog

Ravelovo Bolero troška inak

Čriepky v mojom ponímaní sú drobnosti, ktoré ma zaujali. Prečo sa nepodeliť. Nedávno mi len tak náhodne vyskočilo jedno staršie video, ale keďže išlo o moje obľúbené dielo. Nemohol som odolať nakuknúť. Niečo krásne.

Samotný Maurice Ravel o ňom údajne prehlásil, že je jeho najlepšie, akurát tam chýba hudba. Táto jemná sebairónia napovedá, že vzniklo tak trocha náhodne, nenáročne, až sa stalo ikonickým. Forma je svojská, celý čas je rovnaké tempo až postupne sa pridávajú a vrstvia jednotlivé nástroje až vyústia do veľkolepého finále. Nemožno povedať, že takýto postup bol úplne bežný a asi ani autor nečakal také ovácie. Stalo sa. Nemusíte byť operný kritik, aby sa vám táto skladba páčila.

A preto ma zaujala táto momentka španielskych symfonikov z Algemesí (Societat Musical d’Algemesí), ktorí po svojom vystihli podstatu Bolera, ale zahrali troška inak, vlastne troška inde, na námestí. Všetko začína bicím tempom jeden hráč a postupne sa pripájajú ďalší. Samozrejme to nenechá chladných ani okoloidúcich a tí sa prizerajú, až nakoniec sa zíde slušné obecenstvo. Muzikantov treba oceniť za samotné prevedenie, aj originálny nápad priblížiť túto nevšednú skladbu širšiemu publiku. Nie som extra znalec vážnej hudby, ale čo-to mám napočúvané a Bolero považujem za jeden z najväčších skvostov, ak nie najväčší. Hlavne za originálnu formu akou sa originálny nápad zapísal do hudobných dejín. Je mnoho prevedení a variácií, a mnoho je krásnych ako táto.

Tankové dni Laugaricio 2024

06.07.2024

Táto akcia je dobre známa a už kedysi som sa raz zúčastnil. Tento rok to nebolo príliš v pláne, ale nakoniec sa nečakane naskytla možnosť, tak sme sa podujali. Nečakané akcie sú často najlepšie.My sme boli dlhoročnými návštevníkmi Bojov na Hrone v Starom Tekove, než to skončilo. Boli sme na všetkých ročníkov od 2011 až po 2017. Bolo to fantastické podujatie [...]

vICTIM oF cHANGES v podaní chicago school of rock

30.06.2024

Minule som pozeral na kapely, ktoré prerobili nejaké songy od Judas Priest a vyskočilo mi toto pozoruhodné video týchto sympatických deciek. Chicago School Of Rock čo som vypátral je hudobná škola s orientáciou na rock a pripravuje tak mladé talenty na hudobnú kariéru. No a tento song sa im mimoriadne vydaril. Ja ho v originály až tak moc nemusím, ono všeobecne prvé dva albumy [...]

Svérázy

29.05.2024

Tieto filmy som videl pred desiatimi rokmi a aj poznámky sú písane pred tými desiatimi rokmi. Štyri svojrázne filmy, ktoré bavili. Bez pátosu, hrdinstva a hlavne bez politiky. O kamarátstve, meditácii a chvíľami šialenom pití. Mhmm, civilizácia /Svéráz národního lovu, 1995/Film, ktorý môžu použiť ako vysvetlenie notorici i abstinenti, prečo pijú resp. nepijú. [...]

koláž, fotky, mReportér

Legendárna AC/DC v plnej paráde. Najväčší hit rozpálil 100-tisíc ľudí, pozrite si, ako to vyzeralo

27.07.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

pistikpistik

Laické zápisky o zložitých aspektoch bytia. Takmer nemožné hľadanie zlatej strednej cesty. Ale inak muzika, pokleslé umenie, nepodstatné drobnosti a podobné radosti života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 78
Celková čítanosť: 126940x
Priemerná čítanosť článkov: 1627x

Autor blogu